جستجو

بوت و نیمبوت چیست؟ ویژگی‌های بوت و نیمبوت

بوت و نیمبوت (چکمه) نوعی مد زمستانه محسوب می‌شوند که مورد علاقه بسیاری از افراد است. این کفش‌ها چند ویژگی را به صورت همزمان پوشش می‌دهد.

این کفش‌ها نسبت به سایر مدل‌های کفش‌ها بهترین مقاومت را در برابر بارندگی برف و باران داشته و کمترین میزان رطوبت را به درون خود راه می‌دهد. این کفش‌ها در میزان گرم کردن پاها هم رتبه اول را در میان تمام مدل‌های مختلف کفش‌ها دارد لذا کاملا مناسب زمستان و هوای سرد است.

در زمینه طراحی و ظاهر هم بوت‌ها و نیمبوت‌ها بسیار محبوب و پر مخاطب بوده و اشکال متفاوتی را به خود می‌گیرند. از رویه‌های چرمی و مجلسی تا رویه‌های دیگر، از بوت‌های تخت که مناسب استریت استایل هستند در نظر داشته باشید تا بوت‌ها و نیمبوت‌هایی که پاشنه بلند داشته و مناسب مراسمات رسمی هستند. به لحاظ وزنی هم بوت‌ها نیمبوت ها طیف وسیعی را پوشش می‌دهند تا برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مناسب شوند، مثلا نیمبوت‌های سبک وزنی که مناسب پیاده‌روی هستند و بوت‌های سنگینی که مناسب شرکت در مجالس هستند. از طرفی این کفش‌ها به راحتی با انواع مختلفی از لباس‌های زنانه و مردانه مانند لباس تنگ یا گشاد، دامن یا شلوار یا با رنگ‌های متفاوتی چون رنگ‌های روشن یا تیره و … قابلیت ست شدن دارد.

نکاتی برای خرید بوت و نیمبوت​

هر سال با فرا رسیدن فصول سرد موج مهاجرت مشتریان کفش به صف خرید بوت‌ها و نیمبوت‌ها سرازیر می‌شود. خریدی که پیش‌نیازش شناخت شرایط و نیازهای خودتان و پیدا کردن یک کالای متناسب با آن شرایط بوده است.

بوت و نیمبوت همه‌کاره​

معمولا نیمبوت همه‌کاره پیدا نمی‌شود! نیمبوت یا بوتی که در همه جا کاربرد داشته باشید، پس در نظر داشته باشید که بیشترین میزان استفاده شما از بوت یا نیمبوت در چه موقعیتی است، برای همان شرایط اقدام به خرید بوت و نیمبوت کنید. مثلا اگر زیاد اهل رفتن به مراسم رسمی یا مهمانی هستید و خانم هستید می‌توانید از بوت‌های پاشنه نازک استفاده کنید که هم بلندقدتر به چشم بیایید هم جذاب‌تر، یا اگر آقا هستید و زیاد اهل پیاده روی هستید سراغ نیمبوت‌های تخت و سبک بروید.

نیمبوت برای محل کار​

اگر دنبال یک بوت یا نیمبوتی برای پوشیدن در محل کار یا روزمره‌تان می‌گردید باید نیمبوتی بپوشید که در درجه اول راحت باشد تا در اثر مدت زمان زیادی که همراه پاهای شماست پاهای‌تان را خسته نکند: مثلا کفی تخت داشته باشد یا پنجه پهن داشته باشد و در درجات بعدی به ترتیب به استحکام آن محصول و زیبایی ظاهری آن دقت نمایید.

ارتفاع بوت و نیمبوت​

در کنار توجه به سایز بوت‌ها و نیمبوت‌ها با توجه به این موضوع که در زمستان جوراب‌های ضخیمی هم می‌پوشید یا خیر، به میزان ارتفاع (بلند یا کوتاه بودن ساق) بوت‌ها هم توجه کنید و بر اساس شرایط استفاده، ارتفاع و اندازه مناسبی را برای بوت‌ها انتخاب کنید. مثلا اگر در شهرهای پر بارندگی هستید بهتر است ساق بوتتان بلند‌تر باشد تا مانع از ورود رطوبت شود و اگر اهل پوشیدن جوراب‌های ضخیم یا پشمی زمستانی هستید بهتر است بوت یک شماره بزرگتر تهیه کنید.

مقاومت بوت در برابر لیز خوردن​

ضد لیز خوردن و مقاومت در برابر سر خوردن در بارندگی‌ها هم از ملزومات ویژگی‌های یک بوت ونیمبوت می‌باشد.

تناسب بوت و اقلیم​

اگر محل زندگی‌تان سرمای خشک و کم بارندگی دارد مانند شهرهای خشک یکی از گزینه‌های خوب بوت‌ها و نیمبوت‌های است که کفی تخت داشته رویه جیر و داخل خز دارشان به خوبی پا را گرم نگه می‌دارند.

هنگام خرید بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها می‌توانید بر اساس آناتومی بدن خودتان هم اقدام به خرید کنید​:

برای پاها و بدن‌های کشیده

اگر پاهای کشیده ای دارید بهتر است از بوت‌های پاشنه کوتاه‌تر استفاده کنید، یا اگر پاهای بزرگی دارید می‌توانید از بوت‌های رنگ مات یا بوت‌های با جنس چرم، جیر، پارچه‌ای و مخمل استفاده کنید تا کاملا ساق پای شما را احاطه کرده و شکلی زیبا به خود بگیرد. در بدن‌های کشیده و ساق‌های تراشیده می‌توانید نیمبوت را با لباس‌های هم رنگ همراه کنید تا یک تیپ جذاب و هارمونیک به وجود بیاورید.

برای آناتومی سیب شکل

مثلا در بدن‌های سیب شکل که افراد بالاتنه گرد و پهنی دارند، باید سراغ بوت و نیمبوتی رفت که با حجیم‌تر نشان دادن ساق پا، تعادل ظاهری بدن را بر قرار کند.

برای آناتومی گلابی شکل

یا در بدن‌های گلابی شکل که پایین تنه افراد بزرگتر از بالاتنه‌شان است، می‌توان سراغ بوت‌های پاشنه‌دار و مبلی رفت تا مرکز توجه‌هات را از پایین‌تنه افراد برداشت و پاها را لاغرتر و بلندتر نمایش داد.

برای آناتومی مثلثی

در بدن‌ها و اندام‌های مثلثی برعکس که شانه‌های افراد بزرگ و پهن بوده باید بوتی را انتخاب کنید که پاها را مورد توجه قرار داده و همچنین آن‌ها را پرتر نمایش دهد. برای این منظور می‌توان از بوت‌هایی رنگ روشن یا تزیین شده و دارای سگک و تزیین آلات استفاده کرد.

برای آناتومی تخت

در بدن‌های مستطیل شکل هم که کمر افراد پهن است باید سراغ بوت‌هایی رفت که به شکل بدن و کمر افراد اندکی انحنا ببخشد. در میان بوت‌ها، محصولاتی که جزییات زیادی در قسمت ظاهری خود دارند برای این منظور مناسبند.

برای اندام‌های توپر

اگر پاهای توپر و چاقی دارید نباید سراغ پوشیدن بوت‌ها و نیمبوت‌های بروید که در قسمت دهانه ورودی محصول جزییات و زیورآلات داشته باشند بروید، زیرا اینکار توجه افراد را به ساق پای شما جلب کرده و چاق‌تر از حد معمول نشان داده می‌شود.

برای کوتاه قامتان

اگر قد و قامت کوتاهی دارید و همزمان اندامتان هم توپر است می‌توانید از بوت‌ها و نیمبوت‌های نوک‌تیز استفاده کنید که باعث ظرافت ظاهر پاهای‌تان شود.

برای خوش استایل‌ها

افرادی که اندام مناسب و ایده‌آلی دارند می‌توانند از همه مدل‌های بوت‌ها و نیمبوت‌ها استفاده کنند.

تناسب بوت‌ها و نیمبوت‌ها با انواع تیپ‌ها و لباس‌ها​

برگ برنده تیپ‌های زمستانی شما به گواه بسیاری از استایلیست‌های مطرح، نه لباس‌ها و بارانی‌ها، کت‌ها یا نه انواع شلوارهایی که می‌پوشید است، بلکه بوت‌ها و نیمبوت‌هایی است که تیپ شما را به یک تیپ فاخر و شیک زمستانی تبدیل می‌کند. موضوع تناسب بین بوت‌ها و نیمبوت‌ها با سایر لباس‌ها موضوعی با اهمیت است که اخیرا بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. این نکته درست است که متناسب سازی بین بوت‌ها و لباس‌ها باید بر اساس سلیقه هر فرد صورت بگیرد اما در این میان بهتر است این سلایق هم در چهارچوب قواعد و اصولی که برای این کار مطرح شده انجام شود تا بهترین خروجی را داشته باشد. تعدادی از این قواعد به شرح زیر هستند. در مورد تناسب رنگ‌های لباس‌ها با تناسب رنگ بوت و نیمبوت‌ها می‌توان از الگوی زیر استفاده نمود:

  • بوت‌ها و نیمبوت‌های مشکی رنگ مناسب لباس‌هایی با تم رنگی خاکستری، مشکی و طوسی هستند.
  • بوت‌ها و نیمبوت‌های عسلی یا قهوه‌ای تیره رنگ مناسب استفاده با لباس‌هایی با رنگ سرمه‌ای، قرمز و فیروزه‌ای هستند.
  • بوت‌ها و نیمبوت‌های عسلی، کرم و رنگ‌های روشن مناسب استفاده با لباس‌هایی با رنگ سبز روشن ، کرم، صورتی، آبی روشن است.

 

کیمیا
من کیمیا مهرسرشت نماینده فروش کفش میلانه از تولیدی رشت با سابقه ده سال فروش هستم. ارسال ما مستقیم از تولیدی بدون واسطه می‌باشد. شعار ما یک چیز است: تولید بالا+ کیفیت عالی+ قیمت مناسب :))